به وب سایت
خوش آمدید
این سایت با هدف آموزش، ایجاد بستر ارتباطی مناسب میان عکاسان و ارتقاء سطح کیفی علاقه مندان هنر عکاسی فعالیت می نماید.
لطفا با ارسال نظرات ، پیشنهادات و انتقادات خود ما را در این مهم یاری نمایید.

فرازهای فرهنگی

جستجو، دیدن و ادراک سه مرحله رسیدن به بیداری است. دوربین میجوید، ذهن میبیند و قلب ادراک میکند. 

پل مارتین لستر

استفاده از اسپیدلایت ها در عکاسی خیابانی

دفعات بازدید: 51

نوری که اسپیدلایت ها (فلاش) به من می دهند درهیچ زمانی از طول روز به آن دست پیدا نمی کنم، همیشه استفاده از آن در خیابان، چه برای عکاسان ایرانی و چه عکاسان خارجی سخت بوده است.

استفاده از آن در خیابان برای مردم عجیب می باشد و اینکه شما در حین عکاسی پرتاب نور داشته باشید، نگاه ها را به سمت شما جلب می کند. شاید این نگاه ها برای بعضی از عکاسان سخت باشد، ولی به دلیل اینکه عاشق عکاسی بوده ام فراموش کرده ام اینکه مردم در موردم چه فکر می کنند.

مهمترین بخش استفاده از اسپیدلایت به غیر از اینکه یک عکاس باید نحوه ی استفاده از آن را بداند، انتخاب چهره هایی است که عکاس قصد دارد از آن ها استفاده کند. بعضی از چهره ها به گونه ای هستند که نور اسپیدلایت ها به خوبی بر چهره ی آن ها می نشیند و این انتخاب چهره ها برای هر عکاس متفاوت می باشد.

این که چه انتخابی داشته باشیم بسته به حسی است که هرعکاس نسبت به مردم اطرافش دارد که یک موضوع شخصی و درونی می باشد و غیر قابل آموزش و توضیح دادن.

استفاده از اسپیدلایت همیشه خطراتی را نیز برای عکاس به همراه دارد، ولی با حضور مداوم در خیابان و استفاده از آن یاد میگیریم که با نزدیک تر شدن و ارتباط گرفتن با مردم می توانیم این خطرات را تا حد زیادی کم کنیم.

نویسنده مقاله: 
سلمان سام دلیری

دیدگاه جدیدی بگذارید